torek, 9. november 2010

MITLA

Zjutraj smo se zbudile ob 8:00 in odšle na zajtrk. Za zajtrk smo jedle mešano sadje. Hvala bogu saj sva z Ano orng zaprte, palačinke, jajček in kruh. Fižolu sem se rade volje odpovedala. Ob 10:00 smo odšle na celodnevni izlet v MITLO. Pobral nas je avtobus, ki nas je nato odpeljal do kombijev, da smo se razdelili na skupino za Mitlo in skupino za Monte Alban. Dobile smo zelo dobrega vodica. No vsaj angleško je dobro govoril, da smo ga razumele. Z nami sta bila še dva starejša, možek in ženka iz Santiaga v Kaliforniji. Zakon človeka. Včeraj sta praznovala 30 obletnico, pa sta delovala se tako zaljubljena. Smo pogruntale da smo bol za v družbo penzionerjev, ker smo se takoj zaštekali.
  Najprej smo se zapeljali do TULE, kjer stoji 2000 let staro drevo. Je najdebelejše drevo na svetu, saj je njegov obseg 58m, višina 42m, premer pa 18m, kar pomeni da ima večji obseg kot višino. Menda da je že večkrat kazalo da bo drevo umrlo, ampak vsebuje neke snovi, da samo sebe zdravi. Na mestu kjer je Tula je bilo včasih jezero, tako drevo zdaj črpa vodo iz jezera. Kako pa vedo, da je drevo staro 2000 let? Menda z nekakšnimi kemijskimi poizkusi. Ne bi vedela, ker o kemiji pač nimam pojma.  Zraven pa stoji evengeličanska cerkev.

Naprej smo šli v cerkev Sv. Jeronima TLACHOCHANAYA. Tukaj so v notranjosti ful lepe freske. Cerkev je bila narejena v prvi polovici 16 stoletja. Freske so vse narejene ročno, tako da je v njej vsak angelov obraz unikaten.

Notri so se originalne orgle iz 16. stoletja. Vasi je bilo najprej ime TLACHOCHANAYA, ker so bili prvotno tukaj naseljeni indijanci. S prihodom špancev so temu imenu dodali še San Jeronimo zaradi lažjega razumevanja. Notri so tudi kipci ki nazorno prikazujejo npr. sveto trojico. Očeta ki drži Jezusa in duha na glavi Očeta. Nazorno je prikazano zato, da so indijanci lažje razumeli in si predstavljali.

Pot nas je vodila do pridelovalnice MEZCALA.To je prvotna tekila. Narejena je iz ene vrste agave, medtem ko je tekila narejena iz več vrst in industrijsko.

Za mezcal kuhajo dele agave na ognju v jami pet dni, ogenj pokrijejo z odejo. Potem dajo kose mleti. Meljejo s tono težkim kamnom in potem destilirajo. Potem pa poznajo se PONCHON, ki pa je narejen iz dveh vrst agav. Seveda ni šlo brez testiranja mezcala. Najprej smo probale 4 vrste, od najmlajšega in hkrati najmočnejšega, pa do najstarejšega in malo manj močnega, saj je vseboval samo 40 % alkohola.

Potem pa se mezcale z okusom. Pa to bi lahko pil kot sok. Tok je stvarca dobra. Seveda sem mogla kupit nekaj flaš za domov, da ne bom pozabla kako je dobro.

Nato pa še kosilo, za 120 PES, sicer malo dražje ampak okusno. Restavracija je bila samopostrežna. Ful dobro res, človek bi lahko kar sedel in jedel. Velik zelenjave, taco, piščanec v različnih omakah, samo dobro, da ne omenjam sladic.

Potem pa še cilj našega izleta, MITLA, kjer je bilo naselje Zapotekov. Naseljeni so bili okrog templja. V templju pa so se odvijale ceremonije. Mitla je bila trikrat poseljena, najprej z Misteki, Asteki in nazadnje s Španci. Potem pa smo hotele poslikati še cerkev. Ko smo prišle notri je bilo ogromno ljudi, cerkev je dišala po kadilu, ljudje so imeli v rokah cvetje, igrala je godba. Spraševale smo se kaj imajo za en praznik. Nazadnje smo zagledale spredaj trugo. Ajoj, noge so nas hitro nesle nazaj.

POGREB
Za konec izleta pa smo si šli ogledat še izdelovanje preprog, na star način in iz naravnih materialov od samega začetka pa do konca. Se pravi volno skrtačijo, naredijo nitke in jih nato obarvajo z naravnimi sestavinami. Za rdečo barvo uporabijo kar listnato uš, ki jo jaz iz orhidej vestno odstranjujem.

No že kar utrujene smo se pripeljale nazaj v OAXACO, kjer smo najprej kupile vozovnice za jutrišnjo nočno vožnjo do TUXTLE. Potem smo odracale do hostla. Ja prav odracale, ker so nas noge že orng bolele. Poti od avtobusne pa do hostla sicer nismo poznale, tako da smo hodile kar na slepo. Ampak uspelo nam je.